تور کوش آداسی

با رزرو تور استانبول و  سفر به جزیره تفریحی کوش آداسی می توانید از آب های زلال اژه، رستوران های متنوع و مراکز خریدش لذت ببرید. امکان سفر از این جزیره به پرگاموم، میلتوس و پاموک کاله وجود دارد که یکی از علت های جذب گردشگری آن است.، بندر کوش آداسی نیز جزء بندرهای مهم آن منطقه است. 3000 سال قبل عده ای از مردم به فلات آناتولی مهاجرت کردند و کوش آداسی را بنا نهادند. در این شهر خانه های قدیمی و ویرانه هایی که از آن ها به جای مانده به هتل، کافه و رستوران تبدیل شده است.

راهنمای سفر به کوش آداسی

کوش آداسی جزیره ای در ساحل غربی کشور ترکیه است که دلیل عمده استقبال از تور کوش آداسی سواحل زیبای آن هستند. کوش آداسی یعنی جزیره پرنده چون شکل آن به صورت سر یک پرنده می باشد. جمعیت کوش آداسی با توجه به آمار سال 2009 تعداد 62637 نفر می باشد. ایرانی ها کوش آداسی را در سال 546 قبل از میلاد به تصرف خود در آوردند و سپس سال 200 قبل از میلاد به تصرف روم در آمد. در سال 1919 پس از اینکه جنگ جهانی اول تمام شد یونانیان به کوش آداسی حمله کردند و پس از چندی مبارزه، سرانجام این شهر در حیطه جمهوری ترکیه قرار گرفت.

همسایگان این جزیره پاموجاک، سلجوق و جزیره دیلم هستند و جزیره یونانی ساموس در مسافت کمی از آن قرار دارد که امکان بازدید از آن وجود دارد. قایق هایی برای این منظور در فصل بهار و تابستان شما را به این جزیره خواهند برد و به نوعی در تور کوش آداسی سفر به یونان را تجربه خواهید کرد. شلوغ ترین بندر در ترکیه بندر کوش آداسی است چون دروازه ای به طرف افه سوس است.

مردم کوش آداسی به دلیل آب و هوای خوب آن به کشاورزی مشغول هستند و محصولاتی چون انگور، زیتون و انجیر تولید می کنند. مردم محلی کوش آداسی آن را آدا نام گذاری کرده اند. در کوش آداسی مردمان این شهر را خواهید دید که شب زنده دار و خونگرم هستند، زبان رسمی مردم کوش آداسی ترکی است.

معرفی و تاریخچه شهر کوش آداسی

آب و هوای شهر کوش آداسی

کوش آداسی از آب و هوای مدیترانه ای برخوردار است یعنی در فصل تابستان با آب و هوای گرم مواجه هستیم و فصل زمستان آب وهوا معتدل خواهد بود. می توان گفت آب و هوای آن برای اینکه بتوانیم در هر موقعی از سال تور کوش آداسی را رزرو کنیم مناسب است. جنگل، دریا، بوته زار و زمین های سرسبز بیشتر مساحت آن را پوشانده اند. بادهایی از شمال به جنوب این شهر وارد می شود. در دسامبر و ژانویه شاهد افزیش بارندگی در کوش آداسی هستیم. بهترین زمانی که از نظر آب و هوایی برای رفتن به کوش آداسی مناسب است اواخر فصل بهار تا اواخر شهریور ماه است که آب و هوا بسیار دلپذیر است.

کوش آداسی جزیره ای است که در 300 روز از آن می توانید هوای آفتابی را ببینید و دما بین 30 و 35 درجه متغیر است. در مرداد ماه و شهریور دمای کوش آداسی به 43 درجه نیز می رسد که می توان گفت گرم ترین ماه های آن برای رزرو تور کوش آداسی است. اما کاهش دمایی را در ماه های اردیبهشت، خرداد و تیر شاهد خواهیم بود و هوا برای سفر به کوش آداسی خنک و دلپذیر می شود. برای رفتن به شهر کوش آداسی باید پوشاک مناسب به همراه داشت تا برای گشت و گذار به مشکل برنخورید. اگر تمایل دارید در فصل پر باران به شهر کوش آداسی سفر کنید دی و بهمن ماه بیشترین بارندگی را خواهید دید.

البته گردشگران کمتری خواستار حضور در ماه های پر باران کوش آداسی هستند و ترجیح می دهند از هوای آفتابی در جزیره کوش آداسی لذت ببرند. بیشتر گردشگران از آخر فروردین تا مهر ماه به این جزیره زیبا سفر می کنند و شاهد افزایش قیمت تور کوش آداسی در این ماه ها هستیم. برخی گردشگران تمایل دارند در زمان جشن نو میلادی که کوش آداسی مملو از برنامه های شاد و سرگرمی های متنوع می شود به کوش آداسی بروند که باید فصل زمستان را انتخاب کنند. اما به طور کلی برای لذت بردن از سواحل این جزیره اواخر بهار تا فصل تابستان زمان خوبی برای سفر به کوش آداسی می باشد تا بتوان از جذابیت های سواحل آن لذت برد. در تور ترکیه می توانید از تورهای ترکیبی تور آنتالیا وتور آلانیا استفاده کنید.

اطلاعات پرواز کوش آداسی

ایرلاین هایی که پرواز از ایران به کوش آداسی را انجام می دهند عبارتند از ایرلاین تابان، ایرلاین سان اکسپرس، ایرلاین های کاسپین ایرلاین پگاسوس، ایرلاین ایران ایر، ایرلاین ترکیش، ایرلاین ماهان ایرلاین معراج، ایرلاین قشم ایر طریق و ایرلاین فری برد که از فرودگاه امام خمینی پرواز کوش آداسی را انجام می دهند.

پرواز به سمت کوش آداسی به صورت مستقیم و یا چارتری قابل خریداری است. امکان این وجود دارد که در روزهای خلوت برای رفتن به کوش آداسی مسیر بلیط استانبول به ازمیر را انتخاب کنند. توجه داشته باشید که خود جزیره کوش آداسی به صورت مستقل فرودگاه ندارد و برای رفتن به آنجا از طریق تور کوش آداسی باید در فرودگاه عدنان مندرس که مربوط به ازمیر ترکیه است به زمین نشست. برای رفتن به کوش آداسی از این فرودگاه باید 90 کیلومتر را طی کنید. راه های مختلفی برای این منظور وجود دارد، می توانید از وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس استفاده کنید. در این حالت برای آنکه هزینه شما کمتر شود در هنگام رزرو تور کوش آداسی ترانسفر فرودگاهی را نیز انتخاب کنید تا با مبلغی کمتر به کوش آداسی برسید. مدت زمان پرواز کوش آداسی از ایران به ازمیر 3:30 خواهد بود. از فرودگاه ازمیر تا کوش آداسی 1:30 رانندگی خواهید داشت.

بهترین جاذبه های کوش آداسی

در تور آنتالیا و تور کوش آداسی به دلیل تفریحات و جاذبه های گردشگری فراوانی که در خود دارد توانسته است در صنعت گردشگری موفق عمل کند و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب کند. اگر قصد تفریح و گردش دارید شهر کوش آداسی می تواند بهترین انتخاب باشد. بسیاری از مردم به خصوص اروپایی ها کوش آداسی را مقصدی محبوب توصیف کرده اند. دلیل آن هم توسعه این شهر به منظور خدمات به گردشگران است. هتل های متنوع و سواحل زیبا پذیرای مسافرانی است که برای دیدن جاذبه های تاریخی و طبیعی آن به تور کوش آداسی سفر می کنند.

بهترین جاذبه های کوش آداسی

جزیره کبوتر

در کوش آداسی جزیره کوچکی به نام کبوتر وجود دارد که از طریق یک جاده باریک با شهر اتصال برقرار می کند و به آن گوورجین می گویند. پرندگان بسیاری در فصل مهاجرت خودشان به این جزیره می روند. جزیره کبوتر در واقع سمبل شهر کوش آداسی می باشد که با محیط دنجی که دارد برای مسافرینی که در تور کوش آداسی به دنبال مکانی دور از شلوغی شهر هستند بسیار مناسب است. مساجد، ارگ و دروازه قلعه این جزیره در دوران عثمانی ها ساخته شده است. این کلانتری قدیمی در کوش آداسی جزء دیدنی های کوش آداسی محسوب می شود که هدف از ساخت آن آمادگی برای مقابله با خطرات و حملات احتمالی از سمت جزیره ها بود. ساخت این کلانتری در قرن 19 صورت گرفت زمانی که مورا از سوی عثمانی ها قیام کرد.

کاروانسرای محمد پاشا

از کاروانسرای محمد پاشا که از جاذبه های گردشگری کوش آداسی است می توان به جزایر نزدیک آن با کشتی سفر کرد و از تماشای آب دریا لذت برد. امکان کرایه ماشین جیپ برای سفر به اطراف وجود دارد. در این منطقه در روی دیوارهای قسمت بیرونی سوراخ های توپ را خواهید دید که برای مقابله با حمله دزدان دریایی بدین گونه ساخته شده است. درسال 1618 به دستور صدر اعظم اوکوز محمدپاشا مسجدی داخل قلعه بنا نهاده شد. معماری عثمانی را در این کاروانسرا خواهید دید. قدمت این کاروانسرای تاریخی بیشتر از 300 سال است. امروزه از این کاروانسرا به عنوان اقامتگاه استفاده می شود که توسط عثمانی ها اداره می شود. برخورد خوب و صمیمی را در این اقامتگاه خواهید دید و با رفتن به اتاق های آن معماری قرون وسطی مشهود خواهد بود. اگر قصد اقامت در این کاروانسرای تاریخی را ندارید می توانید تنها برای بازدید به آن جا سر بزنید.

قایق تفریحی

یکی از جاذبه هایی که در تور کوش آداسی از آن استقبال می شود قایق و کشتی تفریحی آن است. در تور ترکیه برای کشتی توریستی ترکیه 2 اسکله و برای قایق تفریحی آن یک بندر وجود دارد که تعداد 650 قایق در آن موجود است. کشتی ها در تمام فصول در بندر پهلوگیری می کنند. در فصل بهار و تابستان قایق های موتوری این بندر، گردشگران را به جزیره ساموس یونانی می برند. در فصل زمستان این مورد به صورت چارتر صورت می گیرد. برای تورهای تفریحی می توانید از قایق های مسافربری بندر استفاده کنید و تور های آبی را با قایق های تفریحی آن تجربه کنید.

قایق های تفریحی کوش آداسی

غار سیر تلائینی

از دو روستا به نام های نارلی گدیک و یوکاری چام آداسی می توان به غار سیر تلائینی از جاذبه های کوش آداسی رفت. شهرستان کاراجاسو محل قرار گیری غار سیر تلائینی می باشد. اگر بخواهید از روستای نارلی گدیک به این غار بروید چیزی حدود 20 دقیقه پیاده روی خواهید داشت. از این غار به خرابه های Afrodisian می توانید بروید که جزء مناطق دیدنی به شمار می آید. برای ورود به این غار پس از اینکه 4 الی 5 متر را پیمودید به محوطه اصلی آن خواهید رسید. غار به طور کلی مساحتی به اندازه 348 متر دارد و بیشترین عمق آن 32 متر است. از مشخصات غار، تنگ بودن دهانه و خشک بودن آن است و به صورت افقی تشکیل یافته است.

پارک ملی بیوک مندرس

یکی از جاذبه های کوش آداسی که بین این شهر و سوکه قرار دارد پارک ملی بیوک مندرس است. در زمان سفر با بلیط کوش آداسی از طریق جاده می توانید به این پارک بروید. از کوش آداسی به پارک ملی 28 کیلومتر و از سوکه تا این پارک 34 کیلومتر راه خواهید داشت. پوشش گیاهی خاصی را در قسمت شمالی پارک خواهید دید از جمله دفنه، شاه بلوط و سایر گیاهان مدیترانه ای. فک و لاک پشت در سواحل پارک ملی به زاد و ولد می پردازند. از امکانات این پارک می توان به بوفه، قهوه خانه صحرایی و گردشگاه های روزانه اشاره کرد. پذیرایی از چادرها و کاروان ها نیز از امکانات این پارک است.

بهترین مراکز خرید و بازارهای کوش آداسی

با شرکت در تور کوش آداسی می توانید بهترین خریدها را از سوکه و ازمیر داشته باشید. برای خرید در ترکیه کوش آداسی می تواند بهترین مرکز باشد. با هر سلیقه ای که باشید تنوع بسیار مراکز خرید باعث شده است نیازهایتان برآورده شود. انواع پوشاک، زیورآلات، سرامیک، کفش، صنایع دستی و … در این مراکز به فروش می رسد. برای خدمت رسانی به گردشگران اغلب مراکز خرید تا پاسی از شب مشغول فعالیت هستند و کل روزهای هفته مشغول کار هستند. انواع بازار، بازارچه و بوتیک در کوش آداسی وجود دارد. فروشندگان بازارهای کوش آداسی بسیار خوش برخورد هستند و به چند زبان تسلط دارندو می توانید برای تخفیف گرفتن با آن ها چانه بزنید و خرید خوبی داشته باشید. علی رغم اینکه واحد پول ترکیه لیره است برای خرید کرد لزومی ندارد که تبدیل ارز انجام دهید چون فروشندگان دلار آمریکا، ویزا، یورو، مستر کارت و چک مسافرتی را از شما می پذیرند.

بهترین مراکز خرید و بازارهای کوش آداسی

مرکز خرید کاله ایچی

در زمان سفر یا مهاجرت به ترکیه می توانید از مرکز خرید کاله ایچی یکی از بهترین مراکز خریدی است که به کوش معروف است و در محله ای به نام کاله ایلچی واقع شده است. این مرکز خرید برای تمام مدت سرگرمی هایی را به مراجعه کنندگانش ارائه می دهد. در مسیر کوش آداسی به بدروم نیز مرکز خریدی در محله سوکه آوت لنز وجود دارد و 40 دقیقه از کوش آداسی دورتر است. انواع برندهای نایک، لیوایز، آدیداس و بنتون در این مرکز خرید با قیمتی مناسب وجود دارد.

مرکز خرید سوکه

مرکز خرید سوکه در کوش آداسی که از شرایط خوبی نسبت به دیگر مراکز خرید برخوردار است تخفیف های بالایی به مشتری ها می دهد. در آوت لت فکتوری خریدی مناسب خواهید داشت و می توان گفت حتی بهترین خریدهای خود را با قیمتی مناسب می توانید از اینجا داشته باشید.

بازارهای کوش آداسی

بازارهای قدیمی بسیاری در کوش آداسی وجود دارد. بازار شرق، بازار کوش آداسی و بازار بزرگ از جمله بازارهای این منطقه هستند که در مجاورت بندر می باشند. در روزهای جمعه بازارچه های کوش آداسی را خواهید دید که میوه و سبزیجات را به فروش می رسانند. فروش لباس و کفش در روزهای چهارشنبه صورت می گیرد. در بازارچه های عمومی محصولات فیک مربوط به مارک های لویی ویتون، کلوین، کلاین، دولچه و گابانا، لاکوست و … به فروش می رسد. در بندر هم می توانید مارک هایی چون مودو، لاکوست، Desa و … را از فروشگاه هایش خریداری کنید. از امکانات این فروشگاه ها تهویه است که امکان خرید در روزهای گرم را فراهم کرده است.

بازارچه‌های محلی کوش آداسی

با تهیه بلیط ترکیه می توانید در بازارچه های محلی کوش آداسی علاوه بر خرید با فرهنگ مردم آشنا می شوید. این بازارها بسیار شلوغ هستند و فروشندگان آن ممکن است با متوجه شدن این که توریست هستید قیمت بیشتری برای کالاهایشان درنظر بگیرند در این مواقع حسابی چانه بزنید تا بتوانید با قیمت مناسب کالای مورد نظر را خریداری کنید. این بازارها در روزهای مختلفی برگزار می شوند، پس اگر خواستار خرید از آنجا بودید باید زمان آن را از مردم و یا پرسنل هتل بپرسید. مراقب باشید در این بازارها کالاهای تقلبی را خریداری نکنید.

منبع : https://safaryar.net/tours/kusadasi/

دوشنبه 16 مهر 1397
بؤلوملر :